تقدیر از برگزیدگان جشنواره آموزشی دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام عین اللهی در هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادمان شهید سلامت استاد دکترمحمد زارع جوشقانی، که در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری، رییس جمهور و همه مسئولان درباره لزوم گسترش علم و دانش در کشور و اهمیت آن در پیشرفت کشورها، عنوان کرد: در تاریخ بی سابقه است که رهبر کشوری این میزان بر گسترش علم و دانش تاکید داشته باشد.
دکتر عین اللهی بر جامعه محور بودن آموزشها نیز تاکید کرد و گفت: پاسخگویی نیازهای جامعه باید از اولویتهای آموزشی باشد. دانشگاه فقط محل تولید مقاله نیست، این مقالهها باید به محصول تبدیل شود و نمونه بارز وجود این پتانسیل در کشور، اقداماتی است که در بحران کرونا انجام شد.
وزیر بهداشت مهمترین مولفه آموزش در کشور را اساتید دانست و ادامه داد: رشد دانشجو و پیشرفت دانشگاه نیازمند اساتید متعهد و دیپلمات است. استاد باید بروز باشد و دانشجو را برای آینده انقلاب اسلامی تربیت کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه به نقشآفرینی موثر دکتر عینالهی وزیر بهداشت در ابداع سبکهای آموزشی اشاره کرد و گفت: دکتر عینالهی فردی تاثرگذار و خلاق در حوزه آموزشهای علوم پزشکی است، این موضوع شرایط فعالیت آموزشی را آسانتر میکند.
دکترزالی بحث نظام ارجاع در آموزش را مورد توجه قرار داد و افزود: نظام ارجاع که دستاورد ارزنده حوزه سلامت است، پیوست آموزشی دارد، لازم است این برنامه اجتماعی که به مردم تعلق دارد بیکم و کاست اجرا و حفظ شود.
دکتر زالی از تلاشهای دولت سیزدهم با رویکرد بسط فناوریها و نسل سومی شدن دانشگاهها خبر داد و تاکید کرد: توسعه شرکتهای دانشبنیان، استفاده از فناوریهای نوین در حوزه سلامت، بازمهندسی تجهیزات پزشکی و بومی سازی دانش تنها بخشی از تلاشهای دانشگاهها برای استفاده از دانش و فناوری است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه از پتانسیل مناسبی برای بسط رشتههای ترجمانی برخوردار است، رفع چالشهای این حوزه را در دستور کار قرار داد.
آموزش قدرت اصلی حوزه پزشکی است
دکتر محمدرضا زالی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این جشنواره تاکیدکرد: تمام قدرت جامعه خصوصا در حوزه پزشکی از مسیر آموزش عبور میکند.وی با تاکید براینکه باید بعد از آموزش و یادگیری دانش، مهارت پاسخگویی به بیمار را داشته باشیم،گفت: یک طبیب ضمن داشتن مهارت و دانش کافی باید همواره بهدنبال کسب علم و مزین به اخلاق حرفهای باشد.
نظر