• تاریخ انتشار : 1402/05/31 - 11:14
  • بازدید : 437
  • تعداد بازدیدکننده : 333
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
.

پیام تبریک ریاست محترم بیمارستان به مناسبت روز پزشک

به گزارش روابط عمومی مرکز متن پیام به شرح ذیل میباشد است؛
ومنْ احْیاها فکانّما احْیاالنّاس جمیعًا ( سوره مائده، آیه ۳۲)
هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسانها را زنده کرده است.

 

یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته  ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصت مغتنمی است ، برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

از دیدگاه اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ارزش گرانقدر پزشک و فعالیت حرفه ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است ،آنچنان که احیای جانی برابر با حیات همه جان هاست.

تاریخ طبابت در ایران مملو از افتخاراتی است که میل بازگشت به گذشته‌ی اصیل را به‌عنوان ثروتی تاریخی، یادآوری و تقویت می‌کند و "روز پزشک" یادآور‌‌ همان اصالت بزرگان طب و یادمانه‌ای برای هم‌ذات‌پنداری و اشتیاق به  "حکمت" گذشتگان است.

پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند و سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمیگیرد.

اینجانب فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم بوعلی سینای بزرگ و روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان شاغل در این مرکز تبریک عرض می نمایم .

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • گروه خبری : 130588
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب